Strakke billen met de 30 day squat challenge

De zomer komt er aan… oh nee! Ik heb de laatste tijd niks met sport gedaan of wat dan ook. Ik heb het druk met mijn werk, onregelmatige werktijden, en natuurlijk druk met de blog waardoor ik geen tijd meer had om naar de sportschool te gaan. Bovendien was het ook niet echt iets voor mij. Als ik met iemand sportte ging het wel goed, maar zodra ik alleen moest raakte ik mijn motivatie kwijt. Daarna had ik een tijdje thuis oefeningen gedaan wat goed werkte, maar dat verwaterde ook na een tijdje. Wat slecht! Nu is het tijd om er volop voor te gaan, en het gewoon te doen. Daarom start ik 1 maart een 30 dagen squat challenge! Dus heb jij ook geen tijd om te sporten maar wil je toch voor de zomer strakke billen? Doe gezellig mee!

Wat is mijn doel?

De titel zegt het al! Ik wil strakke billen! Ik ben trots op mijn flinke billenpartij maar mijn billen en bovenbenen mogen voor mijn idee wat strakker. Daar ga ik natuurlijk mijn uiterste best voor doen en de dertig dagen langzaam opbouwen van de hoeveelheid squats. Ook wil ik weer gaan fietsen naar mijn werk. Het is een half uur tot drie kwartier fietsen dus dat is al een sportuur op zich! Laatst was ik op de fiets naar mijn werk gegaan en ik schrok ervan hoe slecht mijn conditie was geworden. Ik kwam helemaal bezweet en uitgeput aan, en dat voor een jonge meid! Nee dit wil ik niet meer. Dus ook wil ik dat mijn conditie beter wordt.

Download hier voor het squatschema van de eerste dertien dagen.

Mijn eetgewoonte

Hoe gaat het dan met mijn eetgewoonte? Hmm ik werk in de horeca waar we heerlijke patatjes en broodjes en ijsjes verkopen. Dat is lastig om ervan af te blijven, maar toch lukt het me aardig. De laatste tijd eet ik bijna geen frituursnacks en patat meer, dus dat schiet al op. Toch kan ik niet echt gezond eten op mijn werk. Af en toe roerbakgroenten met vlees en wat aardappeltjes of dingen met rijst, wraps met kip ertussen en salade, broodjes met gezonde dingen erop, of een kant en klare maaltijd. Hier kan ik helaas niet zoveel aan doen. Maar als ik dan thuis at had ik geen zin om te koken. Dit ga ik nu dus wel doen! Minder snoepen, moeilijk, meer fruit eten en vooral meer water drinken, want dit doe ik ook veel te weinig. Toch wil ik wel brood blijven eten want dit vind ik lekker en er zitten toch granen in die weer goed zijn voor je spijsvertering. En ik raak niet echt vol van yoghurt. Brood vult lekker mijn maag. Dus niet meer snoepen en gezonder eten is mijn doel.

Klik hier voor eetschema deel 1 en klik hier voor eetschema deel 2.

Samengevat

Ik hoef niet echt af te vallen, ik wil alleen dat het wat strakker wordt. Dus ik moet al ver kunnen komen met de squats die ik ga doen. Ik maak een schema voor mezelf met de dag met hoeveel en welke squats ik moet doen. Of ik ga fietsen naar mijn werk, en wat ik die dag eet. Zo is het makkelijker voor mij om vol te houden. Ik zet maaltijden op het schema die bij mijn werk gemaakt kunnen worden, die kan jij natuurlijk in iets anders gezonds veranderen no problemo!

Gaat dit me lukken? Ik wil het heel graag en als ik iets wil dan lukt het mij meestal ook! Dus ik ga er voor de volle honderd procent voor

Doe mee!

Vind je het leuk om mij te volgen op Twitter en/of Instagram voeg mij dan toe:

Instagram: xoxogabycxoxo

Twitter: xGaabx

En blijf op de hoogte!

Doe je mee? We beginnen 1 maart met 10 squats. Dit twee dagen en dan vijf erbij. Dit doe ik de hele maand. Bekijk op YouTube ons filmpje zodat je kan zien hoe de squats moeten. Ook staan hier andere leuke en goede oefeningen bij voor je strakke billen! 😉 Succes!

Doe je met me mee? Schrijf het hieronder!

Keep calm and do a squats challenge!

You may also like

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

WordPress spam blocked by CleanTalk.