PLOG: Trip to Torrevieja #part3

Vandaag delen we alweer het laatste deel van onze vakantieverslag.

Donderdag 2 juni
Na een gezond ontbijtje, trokken we onze makkelijkste kleding aan voor een dagje shoppen. We gingen naar Shopping Center La Zenia Boulevard, yeah! Dit is het grootste winkelcentra van de provincie Alicante en ligt in het plaatsje, Orihuela Costa. Het Shopping Center ziet er prachtig uit door het kleurgebruik en de beplanting. Hierdoor voelden wij ons gelijk thuis. Helemaal toen we hoorde dat ze maar liefst 150 winkels hebben met een totale oppervlakte van 161.000 m³! The heaven for the shop a holics, like us. La Zenia bestaat uit drie verdiepingen. Op de begaande grond vind je de parkeergarage. Hier kan je gemakkelijk je auto parkeren waar genoeg ruimte is voor zeker 5.000 auto’s. En dat for free! Op de eerste verdieping vind je diverse winkels voor het hele gezin. Denk hierbij aan: Shana’s, Primark, Zara (home), H&M, C&A, Media Markt, Guess, Koala Bay en nog veel meer. Tot slot vind je op de tweede verdieping een scala aan eettentjes. Kortom: één en al genieten!

E0339DB1-2634-6663-946D-D5FA4B4E8D6E

Shopping Center La Zenia Boulevard – Bron: www.zeniaboulevard.es

Wij wisten van gekkigheid niet waar we moesten beginnen, het waren zoveel winkels! We hebben over het eerste gedeelte zeker drie uur gedaan. Daarna zijn we even gaan lunchen bij Bombon Boss. Een lunchroom met een breed assortiment aan verse broodjes en drankjes, die ze voor je neus bereiden. Gaby ging voor de croissant en een broodje brie met sla, tomaat en ham waarbij verse chips werd geserveerd en Kelly voor een tosti ham kaas.

2016-06-09 22.35.21

Na het eten gingen we snel verder met het tweede gedeelte. Time is… (spending) money!

13344756_10209539436753515_73075812318769649_n

Om 18.30 uur reden we met tassen vol naar huis. Wij waren goed geslaagd, dus er volgt nog een shoplog! Voldaan scheurde we terug naar het huisje. Radio op full en lekker ongegeneerd ‘meezingen’ op de meest foute muziek. Dat doen wij graag! Eenmaal thuis bekeken we nog eens de buit en gingen koken. Vandaag stond er een roerbakschotel op het menu met kip, prei en paprika. Super healthy! We aten buiten lekker in het zonnetje. Puur genieten! Na het eten, oefende we een aantal kapsels voor een nieuw artikel (wij kunnen nu al verklappen dat het een super leuk item wordt). Na het getut, keken we onder de sterrenhemel Goede Tijden, Slechte Tijden en een andere film op de iPad. Dit onder het genot van een kopje thee en een choco muffin. Jammie!

Vrijdag 3 juni
Nadat we gisteren flink de benenwagen hebben gebruikt, verkasde we vandaag naar het strand van La Loco. Dit strand ligt tussen Playa del Cura en Playa La Mata. Het strand heeft fijn zand, helder water en weinig golven. Op dit strand vind je vooral het oudere volk van Torrevieja. Daarnaast beschikt het strand over een speeltuin, restraurants en een afdeling van het Rode Kruis.

20160530_115710

Eenmaal op het strand konden we de auto pal voor het strand kwijt. Mazzel! Het trapje af en je was op het strand. We legde onze spullen neer en gingen de zee in. Tijdens het zwemmen zagen we kleine visjes langs onze voeten zwemmen. Dit vonden we maar niets, iewl! De Spanjaarden daarentegen hadden er minder moeite mee en gingen massaal op jacht naar het kroost. De vangst werd vervolgens door hen gegeten. Bah!

20160603_123152

Rond 15.00 uur gingen we terug naar het huisje. Onderweg kregen we helaas problemen met de auto, waardoor we de rest van de middag bij het huisje doorbrachten. We wachtte tot de auto werd opgehaald. In de tussentijd aten we een ijsje. Nadat de auto door de takelwagen werd opgehaald maakte we ons klaar voor een avondje uit. We lieten ons immers niet kisten door een kleine tegenvaller. Rond 20 uur liepen we naar het Engelse restaurant Carmens om een hapje te eten. Deze bevind zich om de hoek bij restaurant Bonzanza. We kozen beide voor de Haunter Chicken. Dit is kipfilet gemarkineerd in bbq saus, patat en sla. Na het eten zwaaide we Benny van den Berg (de zanger van Bonzana) gedag en maakte we een avondwandeling door Torrevieja. Eenmaal bij het huisje hadden we nog zin om een film te kijken. We keken Feuten het feestje, slechtste film ever!

2016-06-09 10.06.50

Het eten bij Carmens

Zaterdag 4 juni

Vandaag werden we pas 11.30 uur wakker. Even ontbijten en daarna maakte we alvast een beginnetje aan de koffers inpakken. Daarna maakte we een wandeling naar een natuurgebied wat we helaas niet konden vinden. Wél vonden we een schattig parkje, waar allemaal bankjes stonden en leuke boompjes. Na het fotograferen van het park liepen we terug naar het huisje. Op de terugweg kwamen we een aqua park tegen. Daarna gingen we naar het zwembad. ‘S Avonds aten we bij de Chinees; Chino Gran China. We namen een tomatensoep als voorgerecht en Kelly stukjes rundvlees met wok groente in terriyaki saus, en Gaby stukjes kip in chilisaus met wat spareribs erbij. Aan de spareribs zaten veel vetjes wat minder lekker was. Dat was het hoofdgerecht. Het was enorm smullen voor de rest! De rekening was helemaal om blij van te worden. Bij elkaar waren we slechts €13,50 kwijt. Inclusief de drankjes. Daar ga jezelf toch niet voor in de keuken staan? Eenmaal terug bij ons verblijf keken we de film Flodder in Amerika. Dat was lachen, gieren en brullen!

2016-06-09 23.14.35

Zondag 5 juni
Aan elk begin, komt een einde. Het was vandaag onze laatste vakantiedag in Torrevieja, snif! Toch maakte we er een leuke dag van, want vandaag gingen we een dagje naar Flamingo Aqua Park.

Het park was niet al te groot, maar toch erg leuk vooral met het lekkere weer om even af te koelen. Aan de zijkant stond een grote oranje glijbaan waar je met z’n tweeën op een band vanaf kon. Het was een soort looping die stijl naar beneden ging. Je ging met een noodvaart naar beneden en bij de andere kant van de glijbaan omhoog en dan weer naar beneden tot je tot stilstand kwam. Wij gilde onze longen uit ons lijf, aaah. Toch was het een leuke glijbaan. Daarna gingen we in een groene glijbaan die toch een beetje saai was. Die was meer voor kleine kinderen je kon er niet echt vaart in maken. Voor de rest waren er nog wat kinder zwembaden en glijbaantjes waar blije kinderen vanaf gleden. Dat was erg schattig om te zien. Wij hebben ook gezwommen in een groot zwembad die drie meter diep was. Daarna gingen we lekker op de bedjes liggen die naast het zwembad stonden en genoten van de laatste zonnestralen voor vertrek. De zon was zo warm dat we het op onze huid voelde branden, dus kochten we bij de bar een heerlijk ijsje. Kelly nam een grote Twister, en Gaby een Cornetto ijsje. Om een uur of vier gingen we weer naar het huisje om ons even op te frissen. De koffers waren zo goed als ingepakt.

De stijle glijbaan met band- Bron: www.alicanteen.com/aquapark-flamingo/

Toen begonnen we met de grote schoonmaak van het huisje. Gelukkig konden we hier kleding wassen dus dat scheelde weer voor thuis. Daarna stopte we de rest van de spulletjes in onze koffers. Om 19.00 uur stond de taxi voor de deur die ons naar het vliegveld van Alicante bracht. Op het vliegveld dropte we de koffers en liepen we door naar de Douane. Alles was in orde, dus deden we toen de laatste tax free inkopen en aten nog wat voor vertrek. Ongezond maar lekker bij de Burger King. Om 21.00 uur stapte we het vliegtuig in op naar Nederland. Het was een fijne en snelle vlucht. Rond 23.45 uur landen we op Schiphol. Eerder dan verwacht. Daar stond Jim (de vriend van Gaby) op ons te wachten en bracht ons ieder veilig naar huis.

Conclusie

Wij kijken terug op een fantastische periode en keren zeker terug naar het zonnige Torrevieja. Wil jij Torrevieja gaan bezoeken en wil je meer informatie over leuke uitstapjes, hotels of restaurants? Stuur ons dan gerust een berichtje!

Wat is jouw favoriete vakantiebestemming?

Veel liefs, Gaby en Kelly

The tans will fade but the memories will last forever