PLOG: Trip to Torrevieja #part1

Eind mei was het dan zo ver, onze eerste Goya trip! We gingen naar Torrevieja, een plaatsje in Spanje. Torrevieja (wat oude toren betekent) is een badplaats gelegen aan de Middellandse Zee, 41 km ten zuiden van Alicante. Wij vonden het super spannend, maar hebben enorm genoten. Vandaag delen we het eerste gedeelte van ons vakantieverslag. Dit doen we in een vorm van een PLOG. Neem een kijkje en zie wat we allemaal hebben gedaan. Have fun!

Donderdag 26 mei
Het is 04.15 uur wanneer de wekker gaat. Hooray, it’s a holiday! We pakte onze koffers en vertrokken richting Schiphol. Om 05.00 uur arriveerde we. Het was erg druk op het vliegveld. Iedereen liep door elkaar heen met zijn of haar koffers. Gelukkig hadden we al online ingecheckt, dus hoefde we alleen onze bagage af te geven. Ook daar stond al een flinke rij. Na 30 minuten waren we eindelijk aan de beurt. Onze koffers werden gewogen en voorzien van een label. Bye, bye koffers!

Daarna liepen we verder naar de Douane. Ons favorite thing, NOT! Elke keer ging het alarm af als we erdoor moesten. Vandaar. Onze handbagage, jasje en schoenen moesten in een bak, zodat die gecontroleerd konden worden. Wij moesten ook door de scanner. Natuurlijk was deze keer geen uitzondering. We werden weer gefouilleerd. Onze tas moest bekeken worden. We hadden onze camera in ons handbagage zitten. Het poortjes geeft de camera aan als iets metaal dus moesten ze dat checken. Daarna mochten we verder. We liepen richting de gate en hoefde niet lang te wachten voordat we het vliegtuig van Transavia in konden stappen. Om kwart over zes begon het boarden. Om half zeven zaten we in het vliegtuig. Rij acht bij het raam en de stoel ernaast. Lekker vooraan. Om tien voor half acht gingen we pas vliegen. Toch een kleine vertraging, want we zouden om vijf voor zeven al vliegen. Het was twee uur en drie kwartier vliegen. Normaal iets korter maar we moesten een klein stukje omvliegen omdat de Fransen aan het staken waren konden we niet over Frankrijk vliegen, maar eromheen.

Om kwart over tien waren we op het vliegveld van Alicante. Het was een beetje bewolkt buiten. De zon scheen gelukkig al snel en het was rond de vijfentwintig graden. Heerlijk! We werden vanaf het vliegveld met een busje opgehaald, welke ons naar de prive parkeergarage bracht, waar de auto van Kelly haar ouders stond. Deze mochten we deze vakantie gebruiken. Kelly reed naar het huisje met Gaby pratend er naast. Genietend van het lekkere weer.
Vliegveld alicante

Het huisje wat we hadden was erg leuk. Lekker dicht bij het zwembad waar we lekker neer plofte, nadat we onze koffers hadden uitgepakt en boodschappen hadden gedaan bij de Lidl. We waren voor vier volle tassen slechts €57,- kwijt. Dat is nog eens leuk boodschappen doen! De zon scheen heerlijk, dus we konden al beginnen met bruin worden.

Toen de zon onder ging, verkaste we naar het huisje om aan de blog te werken. We maakte foto’s voor de shoplog. Daarna maakte deze heerlijke salade en rustte we lekker uit.

Vrijdag 27 mei
Ook vandaag was het schitterend weer. Gelukkig stond er een lekker windje waardoor we lekker in het zonnetje konden bakken. Let’s getting tinted baby!

Na een heerlijke dag lekker luieren stapte we onder de douche en maakte we ons klaar voor een etentje bij restaurant Bonanza in Torrevieja. Het restaurant heeft een Belgische eigenaar waardoor de kaart ook in het Nederlands was. Dat was wel fijn. Gaby had gekozen voor Belgisch stoofvlees, wat overigens erg lekker was. Heerlijk van smaak. Het vlees was lekker van smaak en viel heerlijk uit elkaar van zachtheid. Precies zoals het hoort te zijn. Kelly had een rundersteak. Ook die was lekker van smaak. Het was een soort tartaartje. Het vlees was makkelijk door te snijden, lekker sappig, goed medium gebakken, en heerlijk gekruid. Er was geen peper of zout nodig. Bij het vlees zat nog een lekkere salade wat het bord ook een mooie frisse uitstraling gaf.

Daarnaast was er een jonge entertainer die leuke liedjes zong, Benny van der Berg. Hij begon om negen uur met zingen. Hij maakte er een leuke show van. Wij en de andere mensen vonden het hartstikke leuk. Hij liet mensen af en toe mee zingen, wat op sommige momenten erg grappig was. We bleven hier tot half twaalf zitten en genoten van de lekkere drankjes en het nog lekkere temperatuurtje buiten. Daarna gingen we weer terug naar het huisje.

De rundersteak

Het stoofvlees

Zaterdag 28 mei
Onze ochtend begon met een heerlijk ontbijtje. We hadden vers gemaakte broodjes gehaald bij de Deutsche Bäckerei. We hadden ieder een onwijs grote croissant en een bruine meergranen ciabatta. Het brood was heerlijk zacht en lekker van smaak. Kelly had Philadelphia kaas met plakjes kipfilet op haar broodje en Gaby chorizo met wat sla om toch even gezond te doen ;). Het ontbijtje vulde enorm. We trokken onze bikini aan en plofte weer neer bij het zwembad. Rond een uur of één werd het erg bewolkt, dus besloten we naar het winkelcentrum te gaan want, we love shopping!

Habaneras Shopping Centre is geopend in 2005 en sindsdien uitgegroeid tot een integraal onderdeel van de Torrevieja en de Vega Baja samenleving. Zo vind je er bekende winkels zoals: H&M, C&A en Guess, en nog veel meer. Maar ook Spaanse winkeltjes zoals Shana. Gaby had bij de H&M een leuke roze bikini gekocht van vijfentwintig euro, en bij Shana een topje voor vier euro vijfennegentig. Kelly had een leuk beige broekje gekocht bij de Bershka. Deze producten showen wij binnenkort in een vakantie shoplog.
Van het winkeltjes kijken hadden we natuurlijk honger gekregen. We wilde toch iets Spaans proberen dus gingen we naar een Tapas restaurantje genaamd Lizarran. Dit is een tapasrestaurant waar je zelf je tapas kon pakken. We vonden het erg lekker! Het waren stukjes gesneden stokbrood met lekkere dingetjes erop. Zo had Kelly er eentje met asperges en ham. Gaby had er eentje met smeerkaas en bacon.

Voor drie broodjes waren we ieder vier euro negentig kwijt. We vonden het een erg leuk en origineel concept. Daarna reden we door naar de Lidl en kochten wat drinken en wat heerlijke ijsjes.

Het weer was gelukkig alweer opgeklaard. Het was pas vier uur, dus we konden nog even zonnen. We deden voor de tweede keer onze bikini aan en liepen met onze handdoeken naar het zwembad, waar we tot half zeven bleven. Daarna gingen we douchte en kleedde ons weer netjes aan voor een lekker etentje bij het Italiaanse restaurant; Campobello.
Kelly nam de lasagne wat er heerlijk uit zag, een flinke bak voor maar zeven euro! Gaby nam de Calzone met ham en kaas (een dubbel gevouwen pizza). Ook deze was erg groot en kreeg ze niet helemaal op.

De lasagne

De Calzone

Zondag 29 mei
Vandaag zou het een hele leuke dag worden, want we gingen foto’s maken bij de roze zoutmeren van Torrevieja! We hadden er veel zin in. We tutte ons op, voor een mooie foto. Gaby deed een witte rok aan met een wit hemdje (zie shoplog Juliette pour Romeo en Bershka) met mooie gouden slee hakken. Kelly deed een leger groene jumpsuit aan met dezelfde hakken. Er waren mooie foto’s tussen die we binnenkort met jullie gaan delen. Het zoutmeer is roze, omdat het  een hoge zoutcentratie heeft, rode plankton en mycobacteriën. Soms zijn er ook flamingo’s te vinden, die hadden wij helaas niet gezien. Leuk weetje: de flamingo’s blijven mooi roze door het rode plankton. Ook hebben we even in het meer gestaan. Het was aangenaam van temperatuur. Alleen onze benen brandde een beetje door het zout. Het zout bleef gewoon op onze huid zitten. Met de zon erop zag het er mooi uit, een glamour laagje haha. Onze voeten voelde daarna erg zacht aan. Na het roze meer deden we wat boodschappen voor het avond eten. We maakte weer een salade net als de eerste dag alleen gebruikte we in plaats van rode paprika, groene en gele paprika wat ook erg lekker was. We keken in de avond twee afleveringen van Goede Tijden Slechte Tijden terug op RTL XL op mijn iPad. Zo hadden we toch nog een beetje Nederlandse tv.

Woensdag komt het tweede gedeelte van de vakantie online!

Ooit in Torrevieja geweest? Zo ja, wat vond je ervan?

Veel liefs, Gaby en Kelly

B.E.A.C.H = Best Escape Anyone Can Have! Love Laugh Live.