PLOG | Het reisverslag over mijn trip naar Curaçao (deel 1)

Yes, girls! Na lang wachten is mijn droom eindelijk in vervulling gegaan: ik maakte samen met Danny een reis naar Dushi Curaçao! En wauw, wat was het een bijzondere ervaring! Inmiddels ben ik al een weekje terug in Nederland, dus het is tijd voor mijn reisverslag! In dit item vertel ik over mijn eerste vijf dagen op het mooie eiland. Lees je gezellig mee? Enjoy!

Dag 1

Na ruim negen uur vliegen met vliegtuigmaatschappij TUI, kwamen we eindelijk aan op het kleine vliegveld van Curaçao. Bij aankomst werden we opgehaald door Niels, een vriend van Danny. We dronken bij Starbucks een bakkie pleur, gewoon omdat het kan! Daarna begonnen onze maagjes toch wel stevig te rammelen, dus gingen we op geheel culinaire wijze eten bij – jawel – de thuisbasis van Ronald Mac Donald!

Na het ”etentje” zijn we door Niels afgezet bij ons eerste verblijfplekje van de vakantie, Bed and Bike. Dit is een jongeren accommodatie gelegen in Willemstad. Het is slechts drie minuten lopen naar het strand. Ideaal dus! Het leuke aan Bed & Bike is dat het een soort jeugdherberg is. Er is een gedeelde lounge, bar en keuken en je kunt een gratis fiets huren. Zo kun je de stad lekker op eigen wijze doorbanjeren. De kamers hebben overigens een klein balkonnetje met uitzicht op de stad en zijn uitgerust met een flatscreen-tv en airconditioning, een eigen badkamer met een douche en gratis toiletartikelen.

Dag 2

Na de eerste overnachting bij Bed and Bike, zijn we ’s ochtends gelopen naar Saint Tropez. Dit is een beach club in hartje Willemstad. We namen als ontbijt verse jus en carpaccio. Yummy! Geloof me, het was té lekker voor woorden. Zelfs zo lekker dat het water weer in mijn mond loopt. Mocht je een keer in Curaçao zijn, aanrader!

Daarna zijn we terug gelopen naar het hotel en werden we opgehaald door Niels voor een roadtrip langs het oosten van Curaçao. De eerste stop was bij Curaçao Ostrich Farm, gelegen in een prachtig natuurgebied op de weg naar Groot St. Joris in Santa Catharina. Dit stond hoog op mijn to-do list, want ik wilde oh zo graag eens struisvogels voeren, en dat is gelukt! We maakte een Safari Tour door het park. Tijdens deze rit neemt de gids je mee over de farm waarin je alle fases zult zien van het leven van de struisvogel. En tot slot mochten we zelf de struisvogels voeren, en oh my gosh! Dat was zó tof om te doen!

Daarna zijn we weer de auto ingestapt om de oostkust te zien. Een grot (met vleermuizen) bekeken, een paar bergjes beklommen, op diverse strandjes langs de kust gezeten en tot slot gezwommen en gesnorkeld bij Tugboat. Veel mooie plekjes ontdekt dus. We hebben de dag afgesloten met een etentje bij Pincho Garden. Daar heb ik het lekkerste stukje vlees ooit gegeten! Na het eten heeft Niels ons netjes afgezet bij het hotel. Even opfrissen en daarna met z’n tweetjes een avondwandeling maken door Willemstad. Het was een mooie eerste dag!

Dag 3

Om 05.30 uur was het tijd om uit te checken bij Bed and Bike. We moesten vroeg op om de boot te pakken naar Klein Curaçao. Deze trip werd verzorgd door Miss Ann, de oude werkgever van Danny. We gingen er niet alleen heen om gedag te zeggen tegen de crew en het (onbewoonde) eiland te verkennen, maar ook om twee nachtjes te slapen. Eenmaal op het eiland keek ik mijn ogen uit. Parelwit zand, lichtblauwe zee en dit uitzicht mag ik delen met de liefde van mijn leven! We hebben samen heel veel gesnorkeld en zeeschildpadden gezien/geaaid. Dat was zó intens bijzonder! Verder hebben we nog een lange strandwandeling gemaakt en het eiland verkent.

Rond 16.00 uur gingen de “toeristen” weer terug naar Curaçao, toen hadden we het eiland voor ons zelf samen met Micheal, een crewlid van Miss Ann. Na het vertrek van de boot, stond er een verrassing op mij te wachten. Tijdens het snorkelen, moest ik van Danny iets opduiken. Een fles met een map. Deze kaart moest ik volgen om vervolgens bij een verrassing uit te komen. Het kruis op de kaart stond bij de vuurtoren. Bovenin de vuurtoren hing aan een spijker een zakje met een cadeau, een goud armbandje met het symbool voor reiziger; een wereldbol. Te lief! Na de zoektocht hebben zandsculpturen gemaakt, heel veel gelachen en s’avonds vanaf ons bed aan het strand de melkweg bekeken. Kortom, intens genoten!

Dag 4

En dan word je wakker met uitzicht op zee, terwijl de wind zachtjes door je haren waait. Slapen op het strand is toch wel onwijs bijzonder. Maar op Klein Curaçao net ietsjes meer. Dat uitzicht is zo intens mooi! Het is met geen pen te beschrijven. Na het ontwaken, kon onze dag op Klein Curaçao beginnen. Opnieuw gesnorkeld en onze zeevriendjes gezien (en gefilmd), een andere strandwandeling gemaakt met Squat the island dog, opnieuw de vuurtoren beklommen en het aangespoelde wrak bekeken. Kortom, een dagje relaxen en genieten van elkaar.

Dag 5

Gisteren, dag vier, was dan de laatste dag op Klein Curaçao. Helaas! We hebben opnieuw gesnorkeld en een kleurtje opgedaan. Rond 16.00 uur vaarde we met Miss Ann terug naar Curaçao. Vanaf de haven zijn we door Niko en Pauline naar onze Airbnb, N-Joy appartementen, gebracht om bij te komen van deze bijzondere ervaring. Tot zover mijn eerste vijf dagen van mijn trip naar Curaçao. Morgen vertel ik meer over de overige dagen op het mooie eiland.