PLOG | Het reisverslag over mijn trip naar Curaçao (deel 2)

Gisteren hebben jullie het eerste deel van mijn reisverslag over Curaçao kunnen lezen. Vandaag ga ik verder met de laatste dagen op het mooie eiland. Het is weer een item met bomvol mooie plekjes, dus lees vooral mee!

Dag 6

Het is alweer dag zes, maar tevens de eerste keer dat we gedurende deze vakantie hebben kunnen uitslapen. Na een goede nachtrust zijn we met onze huurauto (een Kia Picanto) naar Willemstad gegaan om de stad te ontdekken, te shoppen en een drankje te doen.

Na het shoppen, hebben we een uurtje gelegen aan Cabana beach. Een super toffe en mooie locatie! Daarna zijn we eventjes boodschappen gaan doen bij de plaatselijke Cino. Dat hoort er natuurlijk ook bij! Na de boodschappen doen, gingen we terug naar ons stekkie. Even omkleden en daarna zijn we een hapje gaan eten bij Zanzibar, Jan Thiel. Opnieuw een hele toffe locatie. Het was een hele relaxte dag!

Dag 7

Integenstelling tot gisteren moesten van vandaag vroeg uit de veren, want we gingen de Christoffelberg beklimmen. Het was een hele klim, but we made it! In 45 minuten ongeveer 370 meter beklommen. Ik ben dan ook super trots op ons Danny en mezelf! Bovenaan de top hebben we een uurtje genoten van het uitzicht.

Daarna was het tijd om een roadtrip te maken door het noorden van het eiland. We hebben opnieuw veel bezienswaardigheden gezien, waaronder het Westpunt, Watamula en elk strandje van het noorden.

We eindigde onze roadtrip bij het strand van Casa Boa en tot slot gingen we een hapje gegeten bij Blue Bay. Oh, het was weer een heel avontuur!

Dag 8

Rond 10.00 uur stond Niels bij ons huisje. Met onze auto zijn we naar de Blue Room gereden. We huurde een kajak bij kaptan feel good en zijn uit het water gesprongen bij de Blue Room. En wat was het daar mooi! Ook zijn we naar de grotten van Hato geweest en ’s middags een drankje gedaan en de zonsondergang bekeken bij Kokobeach.

Nadat de zon onder was, zijn we richting het huisje gegaan om ons klaar te maken voor een avondje stappen bij Zanzibar en Moijto’s met Niko en Paula. Daar kun je super leuk stappen! Tot slot hebben we de avond op een hele romantische manier afgesloten bij een uitkijkpunt boven Tugboat, waarbij Danny en ik samen naar alle lichten van de stad keken. Top dag!

Dag 9

De quote: “time flies when you are having fun!”, was deze dag wel van toepassing. Het was namelijk de aller laatste dag op Dushi Curacao. Om de laatste dag op een relaxte manier af te sluiten zijn we naar Mambo beach gegaan. Daar werd tevens onze huurauto opgehaald. Daarna zijn we naar het dolfinarium van Curaçao geweest, Sea Aquarium.

Na het bezoekje aan onze dierenvriendjes, zijn we weer terug gegaan naar Mambo Beach om nog even bij te tannen. Zo lekker na die drukke dagen! We hebben er uren gelegen tot Wet and Wild begon. Dit is hét feest op zondag. Daar hebben we dan ook gefeest tot in de late uurtjes. Iets te lang, want we stonden ’s nachrw nog (een tikkeltje aangeschoten) onze koffers in te pakken. Oops!

Let’s talk! Heb jij het eiland eens bezocht? Zo ja, wat vond jij het indrukwekkendst?

Meet me where the sky touches the sea.