Einde strakke billen in 30 dagen, hoe ging het?

April is van start gegaan dat betekend; de challenge van de 30 dagen squats zit erop! In maart begon ik met de squats omdat ik mijn onder lichaam wat gespierder en strakker wilde hebben. Natuurlijk moest ik ook op mijn eten letten. Door mijn werk was dat moeilijk omdat ik vaak avond diensten had en daar maar beperkt kan eten, maar toch is het redelijk gelukt! Ik begon met een goede start dat kan je hier lezen en had ook een tweede positief artikel geschreven! Maar hoe waren de overige dagen gegaan? Heb ik het volgehouden of zwaaide ik er met de pet naar?

De overige dertien dagen qua eten

Het eten vond ik erg moeilijk vooral omdat ik steeds op mijn werk niet kon kiezen wat ik wilde eten. Natuurlijk kunnen we naar de Albert Heijn om groente en zo te halen of een andere gezonde maaltijd en dit heb ik dan ook vaak gedaan. De dagen dat ik wel thuis at had ik gewoon gekookt of gezond bij mijn moeder gegeten wat altijd het lekkerste is om verwend te worden natuurlijk! Toch heb ik twee daagjes in deze maand een beetje stout gedaan en heb ik een kaaskroketje gegeten. Deze zag er zo lekker uit dat ik de verleiding even niet kon weerstaan. Maar in vergelijking met hoe ik het normaal zou eten, vet eten, is het al een hele verbetering! Ik voel me daardoor ook lekkerder in mijn vel, wat energie voller en wat “lichter”. Dus met het eten ben ik wat mij part geslaagd. Ook ga ik dit volhouden met de andere maanden. Natuurlijk kan ik af en toe een snack of wat patat nemen maar niet meer zo vaak als voorheen.

De squats

De squats heb ik ook goed uitgevoerd. Ik was drie dagen vergeten maar die heb ik verspreid over andere dagen en zo ingehaald. De squats gingen steeds beter. In het begin was het wennen en moest ik er een soort van tijd voor maken al duurt het niet lang. Maar op een gegeven moment kreeg ik toch een soort routine ermee en ging het steeds makkelijker. Ook mijn benen moesten erg wennen ook omdat ik al de hele dag sta en af en toe ook met de fiets naar mijn werk ging. Ik ben blij dat ik ook ben gaan fietsen. Dit is goed voor benen en billen maar ook voor mijn conditie! Ik merk ook dat mijn conditie vooruit is gegaan. Het kon ook eigenlijk niet slechter, maar goed ik voelde me na het fietsen toch lekker en vooral als ik klaar was met werken en naar huis fietse kon ik een soort van mijn hoofd leegmaken.

Wat vind ik van het resultaat?

Ik vind dat mijn bovenbenen gespierder zijn geworden. Ook mijn billen zijn strakker en ik ben tevreden met het resultaat, dat zeker! Ook vooral omdat ik nu wat fitter ben voel ik me een stuk beter en kan ik ook meerdere malen de trap op rennen zonder dat mijn benen zwaar aanvoelen. Dus wat mij betreft ben ik geslaagd!

Winner or loser?

Ik voel me een winner, en dit wil ik ook door blijven zetten. Ik probeer in de toekomst zo vaak mogelijk squats te doen. Dus dertig op een dag. Maar ik ga ook niet moeilijk doen als ik een keer een dagje vergeet of geen zin heb. Toch wil ik het wel ongeveer vijf keer in de week doen. Qua fietsen wil ik ook doorgaan. Lekker veel fietsen als het mooi weer is is een win win situatie! 1 je wordt lekker bruin en 2 je figuur en conditie gaan vooruit! Wat wil je nog meer? Dus ik ga er zeker mee door!

Hoe voel jij je na wat sport?

Een goede conditie is een goed en gelukkig leven. Feel good, move better!

You may also like

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

WordPress spam blocked by CleanTalk.