Een spannend boekrecensie van Karen Rose; Sterf voor mij + Schreeuw voor mij

Ik ben naast schrijven ook gek op lezen. Ik lees dan graag thrillers. Vooral op vakantie lees ik samen met mijn vriend veel boeken uit. Wij vinden dit heerlijk ontspannend en we hebben er eindelijk tijd voor om ons eens te focussen op een boek. Ik had al een keer het boek “Sterf voor mij” gelezen van Karen Rose. Dit boek vond ik zo spannend dat ik ook het tweede deel wilde lezen; “Schreeuw voor mij.”

Karen Rose

Karen Rose is een Amerikaanse misdaad schrijfster die uit Florida komt. Eerst deed zij heel ander werk. Ze studeerde chema en werkte als ingenieur, en had het schrijven als hobby erbij. Tot ze van het schrijven haar werk kon maken! Ze heeft wel 17 vertaalde boeken naar Nederlands en in totaal 24 boeken in het Engels!

Sterf voor mij

Dit boek gaat over een seriemoordenaar die de slachtoffers martelt in een ouderwetse martelkamer. Het slachtoffers zijn allemaal vrouwen. En de rechercheur Vito Citocelli moet er zien achter te komen wie de dader is. Zo leert hij Sophie kennen die in een museum werkt en wat meer van oudere voorwerpen weet. Zo kan zij hem helpen wat dichter naar de dader toe te komen.

Schreeuw voor mij

Dit boek is een vervolg van Sterf voor mij. Alleen gaat dit nu over het broertje van de dader uit het vorige boek. Daniël is rechercheur en heeft het moeilijk gehad met de wetenschap wat zijn broer heeft gedaan. Ook de mensen om hem heen hebben verschillende meningen over hem. Eindelijk mag hij weer na het werk, twee weken na het incident met zijn broer. Hij moet naar een plaats delict waar een vrouw in een deken is gevonden, dood. Haar gezicht is helemaal tot moes geslagen met een hard voorwerp waardoor zij niet meer te herkennen is. Maar de moord komt Daniël wel heel bekend voor… dit is een copycat van 13 jaar geleden! De tweelingzus, Alex, van het vermoorde meisje van 13 jaar geleden komt terug in het stadje Dutton (waar Daniël ook is) en komt erachter dat haar demonen terug zijn gekomen. Alles doet haar denken aan haar verleden… en wie is de copycat en wordt Alex ook slachtoffer?

Spanning en sensatie

Ik vind de boeken erg spannend en je moet moeite doen om het weg te leggen. Het is ook leuk dat het een vervolg is. Wel moest ik goed nadenken met wat er in het vorige boek was gebeurd omdat ik deze alweer een tijdje geleden had gelezen. Ook komen er in het tweede boek veel personages voor, dus je moet goed blijven opletten wie wie is. Maar verder las ik er snel doorheen en vond ik het onwijs spannend! Een heerlijk boek voor op vakantie dus!

Overige boek informatie:

Sterf voor mij- van 2007. ISBN: 978 90 261 2498 3. Nummer 332.

Schreeuw voor mij- van 2008. ISBN: 978 90 261 2843 1. Nummer 332.