De nieuwste lifestyle trends spotten tijdens showUP#11

Zondag 4 én maandag 5 februari vond alweer de elfde editie van showUP plaats. Tijdens dit inspirerende evenement kon je kennismaken met de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van lifestyle, in brede zin. Net als de voorgaande edities was ik er bij en het was opnieuw tof om te zien wat deze branche op de markt brengt en bezighoudt. Daarnaast was er ook genoeg te beleven in de hallen van EXPO Haarlemmermeer. Er werden lezingen gegeven door Kirsten Jassies, Marie Gon en nog vier experts in het grote listenUP theater. Ieder met een onderwerp waar je als retailer of stylist écht iets aan hebt. Kortom, het was weer een groot feest!

Let’s shine and show up!

Jullie hebben al vaker over showUP kunnen lezen op de blog en dat komt simpelweg, omdat dit één van mijn lievelingsevenementen is. Ik word namelijk heel blij van lifestyle items en dat alles op misschien wel één van de tofste locaties in de omgeving. showUP is door de jaren heen uitgegroeid tot dé lifestyle beurs voor woonaccessoires en cadeauartikelen. Ook tijdens deze editie stonden er weer heel veel nieuwe standhouders. Ieder met zijn of haar eigen unieke concept. De producten van de merken variëren heel erg, maar één ding hebben ze gemeen; alles is hip! In dit artikel laat ik dan ook met alle liefde zien wat de nieuwe trends zullen zijn voor het komende voorjaar op het gebied van styling en de innovatieve concepten.

Mag ik je aandacht voor…

Bij de entree maakte we al vrij snel kennis met de postable papergoods van Creative Lab Amsterdam. Dit merk maakt bijzondere en kleurrijke kaarten door middel van speciale druktechnieken. Alle kaarten en enveloppen zijn gemaakt van hoogwaardig, kwalitatief, gerecycled papier en worden met de hand bedrukt. Om nog beter het merk te ervaren, kreeg ik een kaart cadeau om te versturen. Yay! Cool, met een hoofdletter C.

Tijdens het slenteren door de wandelgangen, was de stand van Good. Food. Stories. toch wel één van de weinige stands die gelijk mijn aandacht trok. Bij deze stand stonden namelijk meerdere merken met eetbare producten. Eén daarvan was SoepStarter, een initiatief van Diana van Ewijk en Sarina Karouw, Zij stond daar met de SoepStarter, een mix van gedroogde groenten, kruiden en specerijen waarmee je binnen een kwartier een pan soep maakt van weggooigroente! Zo gooi je nooit meer oude groente weg. Ik vind dit echt zo’n tof concept, want wist je dat de gemiddelde Nederlander zo’n 50 kilo per jaar weg gooit aan eetbaar voedsel? 10 kilo daarvan is groente. Zonde, want met een beetje meer moeite maak je er een heerlijke soep van. Kortom, houd dit concept goed in de gaten. Dit is de toekomst!

Bij de stand van Time to Momo deed ik een vreugdedansje, want hey hallo een tafel vol lifestyle boeken, daar word ik een heel blij persoon van! Vooral het splinternieuwe boek van Renske Borst – (Te) gekke slaapplekken trok mijn aandacht. Het boek gaat over bijzondere slaapplekken in Nederland en Vlaanderen. Denk hierbij aan 40 bijzondere plekken, zoals slapen in een sterrenkubus, een waterlodge, een kartonnen huisje of in een cocoon. OMG! Té leuk, toch!?! Dit boek staat in ieder geval bovenaan mijn wishlist!

Nog een bijzonder concept vind ik toch wel Field of Hope. Zij stellen unieke setjes samen van gedroogde bloemen, grassen en (on)kruid verwerkt in vintage lijsten en glaswerk. Super leuk en ook nog eens duurzaam! Leuk om te weten is dat zij de producten verzamelen tijdens het ontdekken van de wereld zonder de natuur uit het oog te verliezen. Ik ga zeker even kijken op hun webshop!

Tijdens het evenememt viel het mij op dat de woonaccessoires vrijwel allemaal hetzelfde waren. Bij elk merk kwamen natuurlijke en eco producten naar voren. Denk hierbij aan riet, bamboo en gerecyclede materialen. Nog een trendalert dit voorjaar zijn houten robots in de kleuren: goud, roze en pastel. Ja ja, girls! Dat wordt dit voorjaar hipperdepip, dus wil je je woonkamer vernieuwen: houd hier dan rekening mee!

Natuurlijk stonden er nog véél en véél meer van die waanzinnig toffe concepten in de grote hallen van EXPO Haarlemmermeer. Maar helaas kan ik niet iedereen een plekje geven in dit item. Toch wil ik heel graag een paar sfeersmakende en inspirerende kiekjes met jullie delen waarvan ik van mening ben dat deze merken te gekke items verkopen. Denk hierbij aan merken, zoals Wijck, Imbarro, A la, Beija Flor, Timi, Goegezegd, ART with a message en Cortina.

shopUP is top!

Kortom, showUP is toch wel the place to be om nieuwe trends en merken te ontdekken! Wil jij – als blogger in de dop – dit event ook bezoeken? Dat kan! In de maand september staat de 12e editie in het gebouw van EXPO Haarlemmermeer. De toegang is overigens alleen geschikt voor retailers, ondernemers en lifestyle bloggers. Het andere publiek kan daarom showUP niet bezoeken. Dus…. ben jij een blogger en wil je meer informatie over dit evenement? Like dan hun Facebook pagina en blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes!

Let’s talk! Vind jij het leuk om nieuwe trends en merken te ontdekken?

Take time to do what makes your soul happy.

You may also like

2 reacties

  1. Ik heb hun pagina meteen even een like gegeven. Werd echt blij van dit artikel! Al die mooie foto’s van toffe spulletjes. Time to momo heeft trouwens inderdaad echt leuke boekjes. Ik wilde daar dit jaar stage lopen (uiteindelijk gooide Fontys roet in het eten) en ben toen kort bij hen binnen geweest. Daar hadden ze een kamer met boekenkasten tot aan het plafond met alle boekjes die zij ooit uit hebben gegeven. Ik keek mijn ogen uit dat begrijp je wel.

  2. Yay! Wat tof om te lezen dat je zo blij wordt van dit artikel. Hiermee tover je een lach op mijn gezicht, leuk! En wat gaaf dat je eens bij Time to Momo op bezoek bent geweest. Ik ben nu erg benieuwd naar die boekenkasten!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

WordPress spam blocked by CleanTalk.