3x gezonde groente smoothies

Hmm, groente smoothies. Het ziet er vaak niet zo lekker uit door de donkere en/of rare kleuren, maar eigenlijk is het zo vies nog niet! Als je wat zoetere smoothies wilt voeg je een klein beetje groente toe, met veel fruit. Dan proef je de groente niet eens. Ik probeerde twee jaar geleden een groente smoothie voor het eerst. Toen ik naar de kleur keek twijfelde ik of ik het zou nemen. Ik heb het toch geprobeerd en het was eigenlijk erg lekker! En ook nog eens gezond. Je krijgt groente en fruit tegelijk binnen. Beter kan het niet. Ik zelf houd van wat zoetere smoothies, dus voeg ik wat meer fruit toe.

De groente smoothies

De smoothies bestaan uit een beetje spinazie, verschillend fruit en wat andere groente. De volgende keer maak ik weer andere groente smoothies met wat meer groente erin en natuurlijk andere groentes dan spinazie. Dus kan jij wel wat vitamientjes gebruiken in de laatste maand van de winter? Let’s go!

Wat voor vitamine zitten er eigenlijk in spinazie?

Het staat algemeen bekend dat spinazie erg gezond is voor de mens. Maar waarom eigenlijk? Spinazie is erg goed voor de botten. Nog beter dan zuivel! Ook is het goed voor de opbouw van de spieren. Dus vooral spinazie shakes drinken als je gaat sporten! Verder bevat baby spinazie vitamine A, C, E en K. In blad spinazie zit ook vitamine B waarvan het meeste foliumzuur (B11).

Wat voor vitamine zitten er in komkommer?

In de komkommer zit vitamine K, C en B5. Ook bevat komkommer magnesium wat ook weer goed is voor de spieren.

Wat voor vitamine zitten er in bleek selderij?

Ook in deze groente zitten vitamine C en B. Bleekselderij is cholesterol verlagend. Als je cholesterol te hoog is, is de kans groot op hart en vaatziekten.
Hoe maak je de bleekselderij schoon? Snijd een stengel bleekselderij af en was deze. Pel de stengel met een scherp mesje. Zo heb je geen draden meer aan de groenten.

Snijd alvast het fruit in stukken en was het eventueel. Ook kan je de groente het beste wassen voordat je het gebruikt.

Smoothie 1:

In deze Smoothie gaan een half bakje aardbeien, 1 banaan en een hand  spinazie. Ook voeg ik nog wat jus d’orange toe, ongeveer 200 ml. En tussen de 50 en 100 ml yoghurt. Let op dat er niet teveel yoghurt in gaat, dan wordt de smoothie te zuur.

Smoothie 2:

Dit is een hele groene Smoothie. Hierin gaat 1 stengel bleekselderij,  een kiwi, een halve tot een hele groene appel en een banaan, 200 ml jus d’orange en naar wens nog wat yoghurt.

Smoothie 3:

In de laatste Smoothie gaat als volgt; mango, banaan een halve rode appel, en jus d’orange en wat yoghurt.

Dit zijn goedvullende smoothies, dus ideaal voor ontbijt of middag “eten”.

Geslaagd of niet geslaagd?

Why be moody when you can shake yo booty.

You may also like

2 reacties

  1. Een aantal weken lang heb ik groene smoothies als ontbijt gedronken, maar kreeg dan toch altijd best wel snel weer honger. Misschien dat yoghurt erin dan inderdaad helpt, ik zal het nog eens proberen ?.

    1. Hi Benthe!
      Ja yoghurt of Griekse yoghurt maakt de shake vullend of wat havermout als je dat lekker vind! In ieder geval zitten er veel vitamine in! Haha

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

WordPress spam blocked by CleanTalk.