3 x gezonde fruit smoothies

Ik liep door de supermarkt en zag heerlijk fruit liggen. Dat bracht mij op een idee om heerlijke fruit smoothies te maken. Lekker en toch gezond. Ik wilde iets nieuws proberen. Iets wat ik nog nooit had gedronken. Normaal vond ik banaan erg lekker in smoothies, dus die besloot ik er ook in te doen. Ik laat hier de drie smoothies zien die ik had gemaakt.

De Mango/ Groene appel / Banaan smoothie

Wat heb je nodig? Voor twee glazen

– 1 rijpe mango. Dan is hij heerlijk zoet van smaak. Dat past weer goed bij de zure appel.
– 1 groene appel van Granny Smith
– 1 banaan
– 500 ml sinaasappelsap

image

Wat zit er in een mango?

Mango’s zijn super gezond voor je! In een mango zit: vitamine C, die je dagelijks nodig hebt voor een goede weerstand. Van deze vitamine maakt het niet uit hoeveel je neemt. Dat plas je allemaal weer uit. Ook zit er in de vrucht vitamine B6, wat goed is voor de haren, huid en nagels. Vitamine E, is goed voor de spieren en weefsels. Ook zorgt vitamine E ervoor dat de rode bloedcellen worden aangevuld. En als laatst vitamine A (ook goed voor de weerstand). Dat zijn flink wat vitamines. En dat in één vrucht!

Naast vitamines zitten er ook nog mineralen in de vrucht, zoals: kalium, magnesium, calcium, ijzer, zink en koper. De mineralen zijn weer goed voor de spieren en botten. Waar is een mango nog meer goed voor? Voor de huid. De huid wordt zachter en minder dof, ook is het goed voor het concentratievermogen en het geheugen. Dus at je nooit een mango? Begin nu met eten van een mango, want als ze goed rijp zijn smaken ze verrukkelijk en het is nog super gezond ook!

Wat zit er in een appel?

In de appel zit veel, maar van alles een kleine hoeveelheid. In de appel zitten weinig calorieën, en veel voedingsvezels. Welke vitamines zitten er in een appel met schil? Vitamine B, C en E. Ook zitten er wat mineralen in een appel met schil. Waarvan ook calcium, zink, ijzer, jodium, kalium, magnesium en koper. Super gezond dus! Dus deze smoothie is een shot aan vitamine en mineralen! Try it! De smoothie is echt super lekker!

De Kiwi / Banaan smoothie

Wat heb je nodig? Voor twee glazen

– 3 groene kiwi’s
– 2 en een halve banaan
– 125 ml boerenland yoghurt. Ik gebruikte half volle yoghurt
– 400 ml sinaasappelsap

image

Wat zit er in een kiwi?

Ook in de kiwi zitten veel vitamines. Vitamine c, vitamine B en E. Er zitten vezels in een kiwi die goed zijn voor de spijsvertering. Dus heb je rammelende darmen? Neem een kiwi! Leuk weetje; je kan zelfs een kiwi invriezen! Daarna kan je hem niet eten, maar wel gebruiken voor in een smoothie!

De Banaan/ Havermout smoothie

Wat heb je nodig? Voor twee glazen

– 2 en een halve banaan
– 6 eetlepels havermout
– 250 ml yoghurt
-500 ml sinaasappelsap

image

Wat zit er in een banaan?

Het staat al vast dat een banaan goed is voor de honger. Maar hoe komt dat? Er zitten veel voedingsvezels in waardoor de banaan goed vult. Er zitten wat minder vitamines in dan bij de andere vruchten. Een kleine hoeveelheid vitamine c zit er in een banaan. Ook zit er zetmeel en kalium in. De banaan is van alle fruitsoorten de calorierijkste.

Conclusie

Alle smoothies waren erg goed geslaagd. Het is leuk om te maken, en makkelijk. De smoothies zijn twee dagen houdbaar in de koelkast in een gesloten flesje. Denk aan een flesje die ze in de supermarkt hebben, bij de sinaasappelpers.

Heb je deze smoothies wel eens gedronken? Wat vond je ervan?

image

Veel liefs, Gaby

Fall in love with taking care of yourself. Mind. Body. Spirit.

 

You may also like

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

WordPress spam blocked by CleanTalk.